کنج دنج

کنج دنج

لک الحمد..

سیر مطالعاتی شهید مطهری

پنجشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۹:۴۷ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

و اما چگونگی سیر:

در بین سیر ها سیر استاد معمار بی نظیر است، در ادامه قرار میدهم. اگر چه به استادی ماهر دست پیدا کردید و سیر متناسب خودتان ارایه داد شاید بهتر باشد. اما  جزییاتش سیر استاد معمار به لطف امام رضا افاضه خود شهید مطهری است. نحوه خواندنشم اینطور است که دور اول فقط روزنامه وار میخوانید نهایت جایی جالب بود خطی بکشید سوالی ذهنتان را مشغول کرد جایی یادداشت کنید اما خلاصه برداری و یادداشت بردای نداریم اصلا، فقط روزنامه وار بخوانید و نگران فراموشی و نفهمیدن و...نباشید. دور دوم مطالعه خاص است اگر کسی دور اول را خواند بفرمایند تا عرض کنم! فعلا نمینویسم!

اگر در انگیزه خود برای سیر کامل شک دارید این سیر هجده کتابه را شروع کنید:

 آزادی معنوی - ده گفتار  - بیست گفتار - سیری در سیره نبوی - سیری در سیره ایمه - جاذبه و دافعه علی عله السلام - انسان کامل - تعلیم و تربیت در اسلام -  سیری در نهج البلاغه - امدادهای غیب در زندگی بشر - ختم نبوت - اسلام و نیازهای زمان- جلد اول - احیای تفکر اسلامی- آینده انقلاب اسلامی - نظام حقوق زن در اسلام -اخلاق جنسی در جهان وغرب و اسلام - عدل الهی - جهان بینی اسلامی 1 و 2 و 3 و 4و 6 

و اگر شک ندارید طبق این سیر جلو بروید. کتابهای فلسفی اخرلازم نیست مگر برای عده ی خاص!

داستان راستان - حماسه حسینی (2 جلد) - آزادی معنوی - ده گفتار - بیست گفتار - پنج مقاله - حکمتها و اندزها(2 جلد) - سیری در سیره نبوی - سیری در سیره ایمه اطهار - جاذبه و دافعه علی علیه السلام - ولاها و ولایتها - پیامبر امی- خاتمیت - ختم نبوت - اسلام و نیازهای زمان (2 جلد) - پانزده گفتار - امدادهای غیبی در زندگی بشر - احیای تفکر اسلامی - انسان کامل - تعلیم و تربیت در اسلام - اخلاق جنسی در اسلم وجهان غرب - نهضتهای اسلامی در صد ساله اخیر - آینده انقلاب اسلامی ایران - خدمات متقابل اسلام و ایران - سیری در نهج البلاغه - حج - جهاد - آشنایی با قرآن (15 جلد) - مسیله شناخت - شناخت درقرآن - فطرت - فلسفه اخلاق - انسان و سرنوشت - عدل الهی - علل گرایش به مادیگری - کلیات علوم اسلامی (3 جلد) - توحید - نبوت - معاد - مقدمه ای بر جهان بینی اسلامی 6 جلد -امامت و رهبری - قیام و انقلاب مهدی -

نظری به نظام اقتصادی اسلام - مسیله ربا و بانک - فلسفه تاریخ (6 جلد) - مقالات فلسفی - اصول فلسفه و روش ریالیسم 5 جلد - شرح منظومه - شرح مبسوط منظومه - حرکت و زمان (4 جلد) - الهیات شفا(2 جلد) - درسهای اسفار-
اگر کسی خواست نوع دیگری از سیر هست که ما داریم کار میکنیم به لطف خدا به طور جدی همراه با گزاش هفتگی و...مایل بودید خصوصی و شخصا توضیح میدهم.
ان شاالله موفق باشید

 

 

نظرات  (۸)

۲۶ تیر ۹۵ ، ۱۲:۰۸ پلڪــــ شیشـہ اے
یعنی باورتون می شه آبجی من یک هفته یا شاید بیشتره می خوام زنگ بزنم همین رو ازتون بپرسم. اصلاً یک لحظه شکه شدم اومدم این جا این مطلب و دیدم. خدا خیرتون بده.

عاقبت بخیر باشید ان شاءالله
پاسخ:
سلام عزیزم
خدا را شکر
ممنونم هم چنین شما پلک جان
این سیر ادامه دارد اگر خواهانش باشید

سلام

به حاج آقا معمار نگین استاد. ناراحت میشن. حتی برای حاج آقا گفتن هم ناراحت میشن. ولی دیگه این حداقلشه... :)

+ پس ترکیب حاج آقا معمار و استاد طاهرزاده اید... چه دلچسب... چه رزق وسیعی... از نظر بنده این بدون  اون ابتره و اون بدون این... منم رزقم کردن به منت خدا. و البته ترکیب این دو با یه بزرگوار دیگه. و دلم میسوزه برای معماری هایی که از نعمت استاد طاهرزاده غافلن و طاهرزاده ای هایی که از نعمت معمار استفاده نمی کنن. ساعت ها وقت صرف کردم که به اطرافیانم بگم لطفا ترکیبی بزنین و تو یکیشون نمونین. ولی رزقشون نمی شه. شایدم من توهم دارم که رزقم شده... :)

پاسخ:
سلام
ایشون بزگوارن
الحمد لله؛ پر رزق و روزی باشید. 
 هر عالمی بعد از این که شخصی را پرورش داد و شخص هم در حد ظرفیت خود از او استفاده کرد، افق عالِم دیگری را برای اون باز می کنند و ان شاءالله تا جایی می رسد که شخص رو بعد از رشد و... تحویل ساحت قرآن می دهند. 
اصل اون تفاهم و تلاش برای فهم همدیگه است، حالا ذیل هر عالمی که هستیم. بالاخره نفوس متفاوتند. 
انشاءالله که شما و همه  بزرگواران دیگر در پناه امام عصر باشید.

آقا هستم نه خانم :|

از این که تونستید این شخصیت ها رو کنار هم دنبال کنید و درگیر اشخاص و تشخص ها نباشید تحسینتون کردم، وگرنه به قول حاج آقا معمار عاقبت بخیری با این چیزا به دست نمیاد. این سیر و کتاب و سخنرانی ها بهونه ست که خودمونو مشغول به اهل بیت کنیم. این همه تلاش و ممارست، همه ش با هم پوسته ی معرفت و محبته. عاقبت به خیری یه جای دیگه و یه چیزی دیگه ست... گرچه همین پوسته ها توفیق میخواد، اما بلد نبودیم و نشدیم که سی  چهل ساله چسبیدیم به پوسته ها و دیگرانو تشویق میکنیم به سمتش و خوشیم با این چیزا... خدا یادمون بده به حق این روزها... خدا با حقیر کردنمون پیش خودش، بزرگمون کنه دیگه بعد این همه وقت...

سلام :)

پاسخ:
باید خوند و گوش داد و عقل نظری را قوی کرد، ولی به شوق وصال انشاءالله 

"باید"؟

پس اسمش عقل نظریه؟ و باید با خوندن و گوش دادن قویش کرد، قربه الی شوق وصال، ان شاءالله؟

 

فرمود "و اقترب". برخی خوندن و فهمیدن "و اقرب" و زندگیشونو روی و اقرب سوار کردن. آدمای بزرگی بودن و هستن... عزیز کرده های خدان... ولی خدای عزیز اونجایی که "باید" می فرمود، فرمود واقترب. با اینکه بلد بود بگه "باید" "واقرب"...

 

+ به شهید مطهری فرمود وقتی نماز میخونی به چی توجه میکنی؟ شهید عرض کرد به معانی و مفاهیم اذکار و حرکات. فرمود شما پس کی نماز میکنی آشیخ مرتضی؟ نفیش نکرد... نهیش نکرد... فقط بهش سلام کرد... گفت سلام علیکم. سلام علیکم. سلام علیکم. (رحمت الله علیهما. و رحمت الله علیک و علینا)

پاسخ:


بله.

کسایی که یک دفعه می رن پله دهم خاص هستند و اندک؛ عموم مردم از جمله بنده خقیر باید قدم قدم و پله پله برن جلو. علم یک حجاب نوری است که به قول حضرت امام باید وارد شد و بعد از ان در اومد ولی ما اصلا وارد نمی شیم  یا گیر می دیم به   اون قسمت بیرون اومدن از اون بدون توجه و دقت روی وارد شدن به  اون  یا فقط به وارد شدنش توجه  می کنیم   و هدفمون از این ورود رو که حضورو  وصول و ...  بود فراموش می کنیم. 
جسارت  نباشه، نمی گم شما غلط می گید، ولی شما بخشی از درست را دارید می گید؛ نه اینکه من کامل گفتم و شما غلط؛نه؛ولی بخشی از درست را دارید اشاره می کنید و با حرفهای بنده به جهتی منافات ندارد. یکی ایة الکرسی می خونه یکی آیة الکرسی میشه، بنده می دونم  اینها رو (روی کلمه می دونم ام ایراد نگیرید لطفا)؛ ولی راه آیة الکرسی شدن برای عموم مردم چیه؟ همین ظاهر قرآن نوره که ما می خونیم و قطعا اثر داره و خب یکی از کارهایی که  همین قران خوندن می کنه این است که مدام داره معرفت و قاعده می ده  به آدمها  خود همین کمک می کنه به این که شخص به قرآن شدن روز به روز نزدیک تر بشه. 


علم حصولی نوره  علم حضوری هم نوره، المعرفة بذر المشاهده، همین علم حصولی تنزل یافته ی اون حضوره و خیلی کار می رسه و  بصیرت می ده، یک نوع نقشهی راهه.  هنوز هم می گم باید خوند ولی  به شوق وصال.   





پاسخ های ما رو هم که عوض فرمودید. مثل برخی مطالبتون. و سایر چیزها...

آروم باشید... آروم... به آرومیِ اللهم صل علی محمد و آل محمد و ترحّم علی عجزنا و اغثنا بحقهم :)

پاسخ:
اللهم ترحم علی عجزنا...

چیزی نگفتم که بخوام بخشی از درست رو بگم یا غلط بگم یا درست یا بگم یا هر چی.

فقط هر بار توضیحاتتونو می خونم با کلمات و اصطلاحات جدیدی آشنا می شم که انگار شما باهاشون خیلی خیلی خیلی آشنایید :)

نمی دونم...

از این به بعد تماشا می کنم فقط که ببینم به کجا می رسه

پاسخ:
قصد جسارت نداشتم؛

+ادبیات شما خیلی شبیه دکتر مهربان  هست در فضای وبلاگ؛ می  تونم بپرسم نسبتی دارید با ایشون یا نه؟ 

حتما خود نامردشم دیگه :)

پاسخ:
بزرگوارید. محبین اهل بیت همه مرد هستند. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی