کنج دنج

کنج دنج

لک الحمد..

علیکم به مطهری

پنجشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۹:۴۳ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

مطهری بخوانید به هزار و یک علت از جمله انکه:

1. ایشان فقط عالم و شهید نیستند وبلکه اشان متفکرند وخواندن کتابهایشان بدون اینکه انرژی اضافه تری علاوه بر کتاب خواندن صرف کنید اتوماتیک شما را متفکر می کند ( به شرط انکه طبق سیر بخوامید). متفکر که شدید مسیلبه جدید هم در دهه نود پیش امد قدرت تحلیل پیدا میکنید.

2. شهید مطهری در خوب و روان توضیح دادن از نوادر قرن هستند ایشان را در یابید. حضرت امام درباره ایشان میفرمایند مطالب عالی و والای توحیدی و فلسفی را به ساده ترین زبان ممکن بیان می کنند.( قریب به این مضمون)

3. و شاید به خاطر شماره و دو علل دیگر هم هست که قول حضرت امام مطالعه اثار او برای "عارف" و "عامی" سودمند و فرح زاست. و قطعا تجربه می کنید قبل از اینکه فلسفه بخوانید با خواندنش به به و چه چه میکنید بعد از خواندن فلسفه هم به به و چه چه میکنید و میگویید قبلا که چیزی نمیفهمیدم از اثارش. بنابراین گولِ مدرک و درجه دانشگاهی و حوزویتان را نخورید وحتی به خاطر نداشتن تحصیلات و ... از خواندن کتب ایشان منصرف نشوید.

4. زاویه دید و قدرت تحلیلشان عالی است.

5. منصفانه نقد میکنند. اگر قسمتی از نظری خوب باشد با علت تاییدش می کنند و اگر قسمتی از نظری بد باشد با علت میگویند چرا غلط است.

6.هنوز جایگزین ندارند.

7. نگویید سخنرانی شان برای دهه چهل است! باور بفرمایید گتهی حس می کنید مکتوب سخنرای شب گذشته را میخوانید! شاید به خاطر ارتباطشان با قران و حدیث اینگونه است بنده به شخصه ایشان را استاد همیشه زنده خودم میدانم.

8. مرزبان اسلامند ایشان مانند هشام ابن حکم! اجازه نمیدهند چیزی که برای اسلام نیست وارد دایره اسلام شود و چیزی که از سلام است را از ان بدزدند. لذا میخواهید اسلم شناس شوید نیاز نیست طلبه شوید به قول حضرت اقا کتب ایشان را یک دور عمیق بخوانید به سطح راقی از اسلام دست پیدا می کنید.

9. با خواندن مطهری از تحجر در امان می مانید به اذن خدا.

10. قطعا شهید مطهری بدون نقص نیستند اما بهترین قدم اول اند، ایشان را دریابید.

11. با مطهری اسلام را میشناسید اما بالاتر از اسلام هم هست پس در مطهری متوقف نشوید. سعی کنید خ زود پله اول را طی کنید بلکه خود پله اول شوید و ان را ذاتی خودتان کنید و به اساتید مطهری برسید.  نگویید چه کاری است خب از اول میرویم سراغ اساتید او! بگویند درفلان دانشگاه انیشتین فیزیک در مقطع دکتری درس میدهد شما نیمتوانید بدون گذراندن فیزیک دوره دبیرستان و لیسانس و ...سر کلاس او بنشینید! راهتان نمیدهند! بروید هم چیزی نمیفهمید! پس مطهری را جدی بگیرید.

12. در هنگام مطالعه سیر برای حفظ توحد وجودی فقط مطهری بخوانید اگر نیاز روحی داشتید کتابهایی مثل زندگی نامه شهدا و.. مانعی ندارد. غذا را که نمیشود هم ابپز کرد هم در فر گذاشت هم زغالی کرد هم ...یک روش لازم است. ار رعایت مکردید و مبتلا به پریشانیات روحی شدید یا نتیجه نگرفتید خود را سرزنش کنید.

13. خود را مقید به مطالعه کنید مثلا حداقل هفته ای یک کتاب، بیشتر هم شد مثلا دو کتاب خوب است. واقعا زمانی نمیگیرد. امتحان کنید. زمان هم ببرد ما موظف به تحقیق برای دینمان هستیم! ااصلا وظیفه است پس زمان را برای این کار خالی کنید!

14. بیانات اقا و امام را درباره مطهری بخوانید! این عزیزان غلو نمی کنند و ببی دلیل کسی را تایید نمی کنند! خواندن کتب شهید مطهری و عدم فراموشی آن از مطالبات عینی حضرت اقا و امام است.

15. نیت را خالص کنم برای خدا بخوانم و سعی در عمل داشته باشم.

باز هم میشود توضیح داد اما مثنوی هفتاد من میشود، در خانه اگر کس است انقدر حرف بس است! فقط بدانید که بچه های کشمیر و ...جلو زدند، مطهری را ترجمه میکنند و میخوانند! حضرت اقا، سید حسن نصرالله، ...مطهری خوانده اند. بخوانید ولذت ببرید و خودتان حضوری به ان برسید.

 

ای دل تو چه می کنی ؟ میمانی یا میروی؟

ان شاالله حضرت زهرا سلام الله پناهتان باشند

 


 

 

 

 

نظرات  (۱)

For the reason that finance are your business opportunity for you see fit, put it on for whatever you decide and like and also increase your back-up. A pretty simple practical application on-line, pursued by painless deposit in dollars, is definitely synchronised having a repayment plan that is equally worry-free: Our own programmed bank program helps make your own monthly payment for your requirements not having imprints, not having backgrounds, with out using time at typically the mail work together with not having be troubled. fi8n#ceblog4all.co.uk&an221; http:financeblog4all.co.uk

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی